Monday, May 16, 2011

Study Week or Makan Angin???

Aii readers..bertemu semula..skang nie aku sibuk ngan persediaan tuk final exam la..so pasnie mybe 2 minggu aku xkn update or mati sekejap dr berblog nie..huhuhuhu(blog nadi ku)..
Ok…so skang nie aku dlm mood STUDY WEEK dr 12 – 18 Mei nie..so pe lagi,aku pun ambk la kesempatan blik ke Ipoh,kampong ku…ehh, Ipoh kampong yek??hahahha..TIBAH!!! tetapi, sblm blik 2 bpk aku da la call tnya nk follow ke p Lumut..da program pjbt katanya dr ary jumaat smpi ahad (3 ary 2 mlm)…mula2 agak berat la nk kata TAK NAK sbb nk pulun abis2an…bpk aku kata study la kt sana,lagipun dah booking hotel..ok,pe leh wat…ikut jela..kiranya aku study smbl bercuti…KONONnyer!!!
Ari jumaat, 13 Mei pas smpi jer kat umah, trus siap2 tuk ke Lumut..tmpt aku menginap di Swiss Garden Golf and Resort Damai Laut…perghh!!!smpi jer trus da org smbut n siap parking kete kt tmpt VVIP lagi 2…hahaha..ok,speechless gak la ble smpi 2, bkn jer layanan 5 bintang, tp resort 2 mmg superb..yg plg best tp pantai n berlatarbelakng kan Pulau Pangkor..masuk jer bilik, lagi la aku tergamam..mmg xbesar pun (lebih kurang saiz tuk 3 bilik ok!!!)..hadap laut plak 2…kmudian, makan,makan,makan….2 je la keje aku..haha..mlm 2 plak, dpt panggilan kata kne blik Institut gak coz da hal penting (nak tau??2nggu next post k…hehe)..so terpaksa la batalkan hasrat nk blik ke KL ari isnin, terpaksa blik ary ahad..huhuhu
Swiss Garden Golf n Resort Damai Laut, Lumut


Ari sabtu plak leh kata mati kutu gak la..just lepak2 tepi pantai ala2 Bali gitu…bajet melancong luar negara gitu…berangan je la cik azim ooii!!!!ptg 2 ktorg semua p Pusat Pengurusan Penyu , Segari (salah satu tmpt yg leh korunk lawati kalu p Lumut)...lebih kurang 5 minit dr hotel 2..bpk aku knl penjaga tmpt 2, so dpt la masuk ke kolam khas tuk anak2 penyu..dpt pegang la, cium la…hahaha…best2…pas2, penjaga 2 bagi peluang tuk ktorg lepaskan anak penyu ke laut!!!wahh!!pe lagi xcited gler aku…lebih kurang 20 ekor gak la kami lepaskan…aku ngaku la aku agak emosi ckit ble lepaskan anak penyu 2..yela,tgk masa doerunk cube ke laut, pastu kne pukul dgn ombak, terpelanting la..tp deorunk tetap berusaha…aku hanya mampu berdoa dlm aty berharap anak penyu yg aku lepaskan td dpt hidup lama…tp penjaga 2 kata, dlm bnyk2 anak penyu yg ktorg lepaskn td, hanya sekor dua jer yg akan hidup..huhuhuhuhu..lagi sadis aku dgr…pe2 pun..satu pengalaman berharga buat aku telah berjaya aku lakarkan dlm diari hidup aku..dan aku xkn lupakan smpi ble2…korunk der???TATAP je la..hehehe..kmudian, pas puan tgk penyu n pulang dgn sejuta kepuasan, aku n family p ke Bandar Lumut..mak aku nk shopink ikan bilis…jadilah…hahahah…ok,pulang ke hotel trus main archery (memanah) ngan kakak aku..its free!!!so ambk la kesempatan main smpi kul 7..hahaha…mlm 2 plak, BBQ time!!bertempat di The Gayam Restaurant ...Mcm2 da..semua layan diri..aku?? 5 round aku makan dan mlm 2 cirit!!!hahahaha

I luv PENYU!!!


pemandangan di tepi pantai n sunset...


yeah!!!BBQ time!!!telan lagi mau!!haha

Ary ahad, pulang awal ke Ipoh sbb nk ngejar tiket train ETS aku…nk kne pulang ke KL as soon as possible..da hal penting..mengalahkan hal2 negara …hahahaha..nasib baik da tiket…n pulang ke KL kul 2…
Ehhh…..?????da aku cter sal study ke td???xkan????hahahahhaha..ye saya ngaku…study week aku hanya p bercuti tepi pantai sajoo…huhuhu..STUDY WEEK la sangat!!! Tp da la gak pegang buku, tp 2 pun xsmpi sejam…hahaha…pe2 pun..STUDY WEEK aku mmg best…!!!!! Kan best kalu setiap sem aku study week mcm nie….hahahahhahaha…..
p/s : nnt kan post aku yg seterusnya..nk cter ckit sal hal yg aku ckp penting sgt 2 kt atas td na…sabooo….

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed by Alieff Artwork